1094
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-1094,stockholm-core-1.2.1,translatepress-nl_NL,select-theme-ver-5.2.1,,paspartu_enabled,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive

Meegroeien met een slimme loopfiets

 

Bunzi is het eerste product waarmee de toy-startup Chillafish de markt betrad als leverancier van innovatief en duurzaam speelgoed.

 

Uitgangspunt bij het concept was dat het product langer gebruikt kan worden doordat het de ontwikkeling van de peuter volgt. Bij aanvang ondersteunt het als driewieler de ontwikkeling van de motoriek van de peuter, en zodra die daar klaar voor is kan de Bunzi worden getransformeerd tot een tweewielige loopfiets.

 

Als lead designer bij Van Berlo faciliteerde ik een serie werksessies met de klant en experts uit de markt. Het transformatieprincipe (van drie naar twee wielen) werkte ik uit in 3D CAD, waarbij een compromisloze vormgeving centraal stond.

 

De combinatie “meegroeien”, vormgeving en een goed verkoopverhaal maakten de Bunzi tot een groot commercieel succes. Het product zette een nieuwe standaard in het speelgoedsegment en werd bekroond met meerdere prijzen.

 

Erkenningen: Nappa Gold Award, Tillywig Toy Award en Dr. Toy Award

 

 

Zie ook:

Monzi skelter

ItsiBitsi loopfiets

Ride-on toy collectie