Nabijheid op intuitie

 

Vanuit een behoefte iets positiefs bij te dragen aan de impact van Covid 19 op onze maatschappij, vormde Rake Lijnen met Tim Dassen van Code Product Solutions en Mark Curfs van Curfs Consult een gelegenheidsteam met als doel een hulpmiddel te ontwikkelen bij het leren werken in een wereld op afstand.

 

Door onze ervaring en netwerk in digitale technologie, Food & Beverage en productontwikkeling te koppelen waren we in staat in recordtijd een businessmodel te ontwikkelen rond een social proximity support tool voor de professionele markt.

We onderzochten de manier van werken in de horeca en ontwierpen een sensor die daar optimaal op aansluit. Door de nadruk te verleggen van bewaken / waarschuwen naar mogelijk maken / aanvoelen, ontstond een product dat de gebruiker helpt bij het wennen aan de nieuwe anderhalve meter maatschappij.

 

Deze vorm van “intuitive distancing” sloeg tijdens sales pitches aan bij een breed professioneel publiek: de combinatie van een badge met veel labelruimte, multisensoriale terugkoppeling, zeer nauwkeurige elektronica binnen een duurzaam ecosysteem sloten naadloos aan op de behoeftes van organisaties in de horeca en de culturele sector.

 

Door productontwikkeling, marketing en verkoop als parallelle processen te koppelen lukte het ons binnen enkele maanden een werkend Minimum Viable Product te ontwikkelen, inclusief productie, marketing en verkoopsysteem.

 

Rake lijnen ondersteunt sinds 2013 technologie-startups bij de realisatie van hun idee. Meer informatie over het HelloHalo-project of de diensten van Rake Lijnen? Neem contact op.

 

Thanks in advance to Combekk for lending the iconic contextual picture.

 

Tim Dassen, co-founder of Code PS:

“I loved the collaboration and the start-up mentality in this project.”