1025
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-1025,stockholm-core-1.2.1,translatepress-nl_NL,select-theme-ver-5.2.1,,paspartu_enabled,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive

Een icoon voor Jamie Oliver

 

In 2007 was Jamie Oliver een rising star in de kookwereld. Op een laagdrempelige manier maakte hij koken op een experimentele en gezonde manier toegankelijk voor een breed publiek. Hij richtte een restaurants op, startte gezonde lunchprogramma’s op scholen en bracht onder eigen naam kookproducten op de markt die uitdroegen waar hij voor stond: experimenteren en genieten.

 

Merison Retail, leverancier voor Jamie Oliver in Nederland, vroeg Van Berlo een ontwerp te maken voor een mobiele barbecue die aansloot bij die visie. Als bij Van Berlo koos ik ervoor eerst te onderzoeken welke elementen van Oliver’s visie, zoals gebruiksgemak, smaakbeleving en de show-off factor,  goed te vertalen waren in vorm. Die elementen gaf ik vorm, en voegde er een paar handige functies aan toe.

 

Door zijn gebruiksgemak en iconische vormgeving was de Big Boy een groot commercieel succes en vormde de basis voor het huidige segment in de collectie van Oliver.