Hoe breng je de smaakervaring van hyper-versbereid roomijs binnen het bereik van de consument? Die vraag was een van de belangrijkste uitgangspunten in dit project dat Comate Egineering & Design uitvoerde voor het Belgische CUPPLE, een spin-off van ijsmerk Australian Homemade Ice Cream.
Ik ondersteunde Comate bij het in kaart brengen van de gewenste gebruikscyclus en het vertalen daarvan in productarchitectuur. Parallel aan de technische ontwikkeling creëerde ik een vormgeving die paste bij de uitgangspunten van de opdrachtgever en die aansloot bij de mogelijkheden die de techniek dicteerde.
Cupple besteedde veel aandacht aan het ontwikkelen haar smaakpalet, en door in de ontwikkeling van de machine de techniek en vormgeving ondergeschikt te maken aan smaak, is een verleidelijk product ontstaan dat middels crowdfunding via Kickstarter binnen 1 dag haar target behaalde. Dit succes is mede te danken aan de soepele samenwerking tussen meerdere bedrijven; lees er hier meer over.
Beeldmateriaal: Cupple, Comate en WIT fotografie & videografie
Bekijk meer voeding-gerelateerde projecten hier: